Minidiszkográfia

Igen kemény vállalkozás lenne a teljes Benson-diszkográfia összeállítása, de azért néhány jellegzetes, sikeres megjelenést mi is közlünk:

Benson legsikeresebb albumai:

The New Boss Guitar (1964)
Első albuma, amelyet 21 évesen rögzített az orgonista Jack McDuff társaságában. McDuff nemcsak a kezdeti lépésekben segítette Bensont, ’92-ben újra együtt dolgoztak, amikor a billentyűs felkérte a gitárost, hogy szerepeljen Colour Me című albumán.

It’s Uptown (1965)
Benson gyorsan elérte, hogy a szakma krémje is vele dolgozzon, az It’s Uptown című lemezt Lonnie Smith orgonistával és Ronnie Cuber szaxofonossal készítette. Az ezt követő The George Benson Cookbook-on is együtt dolgoztak.

The George Benson Cookbook (1966)
Smith és Cuber mellett John Hammonddal készítette a lemezt. Hammond tehetségek felkutatásával foglalkozott, nagy hatással volt a huszadik század populáris zenéjének fejlődésére, Benson karrierjén is nagyot lökött a közös munka.

Breezin’ (1976)
Ezzel az albummal indult el a világsiker felé. A már kereskedelmileg is sikeres megjelenés első helyen szerepelt a Billboard pop és r’n’b listáin is, az ezen elhangzó The Masquerade című sláger ezek mellett dzsessz kategóriában is tarolt. A Breezin’ máig az egyik legismertebb Benson-dal.

Weekend in L.A. (1978)
A Breezin’ sikerét követően a Weekend in L.A. volt a következő nagy durranás, olyan nagy slágerekkel, mint az On Broadway vagy a Lady Blue.

Standing Together (1998)
Ezzel az albummal a kilencvenes évek dzsessz zenéjében is komoly nyomokat hagyott.

Givin’ It Up (2006)
Al Jarreau-val közös munkája két igazi legenda együttes alkotása, amelyen olyanok működnek közre, mint Jill Scott vagy Paul McCartney.

A legsikeresebb single-megjelenések:


Masquerade (1976)
A This Masquerade című dalt Leon Russel írta 1972-ben, majd számos előadó saját képére formálta. Ezek közül egyértelműen Benson verziója lett a legsikeresebb, hiszen a Breezin’-en megjelent szám a Billboard-listák előkelő helyezései mellett (popban a tizedik, az r’n’b-listán a harmadik helyig jutott) Grammy-díjat is hozott év felvétele kategóriában.

Nature Boy (1977)
Eden Ahbez 1947-ben írt dalával Benson harminc év múlva betört a brit lemezpiacra is, az eladási listák huszonhatodik helyéig jutott. Itt kezdődtek külföldi sikerei.

Gratest Love Of All (1977)
Benson a Muhammad Ali életéről szóló The Gratest című filmhez írta a dalt, amely Whitney Houston 1986-os első stúdióalbumának anyaga lett, ennek köszönhetően vált széles körben ismertté az alkotás.

On Broadway (1978)
A hetvenes évek sikersorozata az On Broadway-el folytatódott, a dal US Pop hetedik és US R’n’b második helyig jutott. A Weekend In L.A. albumon megjelent dal az év legjobb r’n’b énekesi előadásának járó díjat kapta a Grammy-gálán, és felhasználták a Big Business és az Amerikai szépség című filmekben is.

Give Me The Night (1980)
A megegyező című albumon megjelent szám Amerikában negyedik lett pop kategóriában, első az r’n’b slágerek között, a briteknél a hetedik, a hollandoknál a nyolcadik helyig jutott. Az album egésze nagyon sikeres volt, ami nem utolsó sorban olyan vendégzenészeknek köszönhető, mint Patti Austin, James Moody vagy Paul Williams.

Turn Your Love Around (1981)
Eredetileg a The George Benson Collection válogatáslemezre készült a Turn Your Love Around, hogy a korong teljesen ki legyen töltve. Ennek ellenére a szám az év amerikai r’n’b zenéi közül mindet maga mögé utasította.
 

Címkék: zene koncert diszkográfia benson 

A bejegyzés trackback címe:

https://benson.blog.hu/api/trackback/id/tr611259299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.